مديريت فردا

موضوعات متنوع با گرایش مدیریتی- اجتماعی- جامعه شناسی

 
ساعت ۱٠:٢٠ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳۸٥/٥/٢٩  کلمات کلیدی:

تا حالا توجه کردید - آدمها چه بی توجه از کنار هم رد میشن ولی نمی توانند همدیگه را فراموش کنند.

۱- همواره با یک راه حل به مذاکره و گفتگو نروید (هیچ سربازی با یک گلوله به جنگ نمی رود.)

۲- طرف مقابل خود را قبلن پیش بینی کنید.

۳- پایبند اخلاقیات باشید و شرافتمندانه عمل کنید.

۳- در مقابل پیشنهاد طرف مقابل و ارائه عکس العمل منفی عجله نکنید.

۴- اگر متوجه دروغ گفتن او شدید به رخ او نکشید (دروغگو اصولا  کم حافظه است با به حرف کشاندن او به تناقض گویی می افتد و دروغ او آشکار می شود.) به چشمان طرف نگاه کنید .

۵- در گفتگو به طرف مقابل کمک کنید تا تصمیمی در جهت منافع مشترک شما بگیرد نظرات خود را به او تحمیل نکنید.

۶- در گفتگو کردن نام طرف مقابل را در جملات بکار ببرید تا ازنظر عاطفی روی او تاثیر گذاشته اعتماد به شما پیدا کند.

۷- در شنیدن- کلام او را قطع نکنید.قبول نداشتید بپرسید چرا؟  باعث مقاومت و دفاع شخصی او نشوید.

۸- تناقض گویی نکنید خالی بندی نکنید طولانی و ملال آور سخن نگوئید گفتگو را به محاکمه/مجادله / مرافعه /تقابل  نکشانید


 
 
ساعت ۸:٤٠ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٥/٥/۱٤  کلمات کلیدی:

مذاکره و گفتگو

۱- در هر گفتگو طرف مقابل شما نه فرشته است و نه ماشین/ بنابراین با او حرف بزنید و فکر نکنید او تمام قصد و نیات درونی شما را کاملا می داند . با حرف زدن سطح اختلاف اطلاعات را کاهش دهید.

۲- به حرفهای او خوب گوش دهید. هم خوب حرف بزنید / تجزیه و تحلیل کنید بعد کلمات و جملات مناسب بکار ببرید و هم خوب گوش بدهید / اما بهتر است اول خوب گوش دهید بعد حرف بزنید.تا روی بالاترین پلکان اطلاعات اظهار نظر کنید.

۳- در هر گفتگو یک یا چند مجهول وجود دارد و یک یا چند معلوم / سعی کنید مجهولات را خوب بشناسید و معلومها را با همدیگر مقایسه و تطبیق دهید. در ارائه ی کلام عجله نکنید که از گفته ی خود اظهار پشیمانی کنید.

۴- حرفی نزنید که باب مذاکره و گفتگو های بعدی بسته شود. گفتگو را به بن یست نکشید.

۵- اگر دلایلی در اثبات حرف خود دارید همه را رو نکنید . قوی ترین دلیل خود را اول مطرح کنید و دلایل ضعیف تر را بعدن / اگر دلایل ضعیف را اول رو کنید او در مقام دفاع به دلیل شما حمله کرده و روحیه ادامه ی گفتگو و مذاکره شما را خورد می کند.

۶- هیچگاه نظر طرف مقابل را مطلق رد نکنید.از او بپرسید چرا؟این جمله معجزه می کند: ( لطفن توضیح بیشتری بدهید ) 

-

- ....... (ادامه دارد۰۰۰۰۰)